Daj się znaleźć u siebie, czyli jak się pozycjonować lokalnie i zostać liderem w branży?

Poszukujesz sposoby na dotarcie do lokalnych klientów za pomocą sieci? Najlepszym rozwiązaniem może okazać się pozycjonowanie lokalne w wynikach wyszukiwania Google! Czym jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego warto postawić na regionalne budowanie pozycji w wyszukiwarce? Oto najważniejsze informacje na ten temat!

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega?

Pozycjonowanie lokalne to, najprościej ujmując, budowanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, jednak z uwzględnieniem lokalizacji. Nie jest to jednoznaczne, z budowaniem widoczności na ogólnopolską skalę. Jak twierdzą specjaliście z wrocławskiej firmy Eactive na stronie: https://www.eactive.pl/

to właśnie regionalne pozycjonowanie często przynosi lepsze dochody dla klienta i jest szansą na zdobycie pozycji lidera branży w Twoim mieście! W ten sposób, po wpisaniu odpowiednich fraz kluczowych wraz z nazwą miasta lub regionu, użytkownik wyszukiwarki trafi na Twoją stronę i ofertę.

To właśnie zapytania regionalne są dziś bardzo typowe dla użytkowników. Przykładowo, osoby poszukujące kwiaciarni, niekoniecznie zadowolą ogólne wyniki w Google. Istnieje duża szansa, że w ten sposób trafią na ofertę przypadkowej kwiaciarni w losowym miejscu w Polsce. A przecież interesuje ich raczej kwiaciarnia w ich mieście, gdzie jeszcze dziś będą mogli udać się po świeży bukiet kwiatów. Dlatego szukając ciekawych propozycji, najczęściej wpiszą „kwiaciarnia” i nazwę swojej miejscowości. Często zdarza się tak, że właśnie pozycjonowanie lokalne jest najlepszą opcją dla witryny. Słowa kluczowe o znaczeniu ogólnokrajowym mogą nie wpłynąć na przychodzący z biznesu.

Pozycjonowanie lokalne – najważniejsze korzyści

Pozycjonowanie regionalne pozwala przede wszystkich dotrzeć do nowych klientów, szukających usług w twojej okolicy.  To jednak niejedyny cel pozycjonowania lokalnego – korzyści jest znacznie więcej! Nawet jeśli Twój biznes wykracza poza granicę miasta czy regionu, łatwiej zbudujesz swój pozytywny wizerunek w swoim regionie, zdobędziesz też rozpoznawalność wśród społeczności lokalnej. To właśnie Twoja firma przyjdzie na myśl potencjalnym klientom z regionu, gdy następnym razem potrzebować będą produktu lub usługi z Twojej branży.

Długofalowe działania w zakresie pozycjonowania lokalnego prowadzą do znacznej przewagi nad konkurencją i zajęcia pozycji lidera w danym regionie. Co więcej, pozycjonowanie lokalne to doskonały sposób wyjścia do późniejszego pozycjonowania ogólnego, które wymagać może większej pracy, cierpliwości i czasu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.