Jak budować świadomość marki wśród klientów e-sklepów?

Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Sklepy internetowe otwierane są zarówno przez wielkie i znane brandy, jak i nikomu nieznane marki. Rosnąca konkurencja sprawia, że dotarcie do potencjalnych klientów staje się coraz trudniejsze. Nakłady na reklamę często przewyższają więc możliwości finansowe niewielkich firm dysponujących skromnym budżetem. Jednak nawet „mali” mogą zaistnieć w branży i odnieść sukces. Kluczem do niego jest dać się poznać potencjalnym klientom i nakłonić ich do systematycznych powrotów do e-sklepu.

 

Dlaczego budowanie świadomości marki jest tak istotne w świecie e-commerce? Okazuje się, że największe dochody osiągają firmy, które mają szerokie grono powracających klientów. Emocjonalne przywiązanie do marki sprawia, że klienci sami poszukują produktów opatrzonych jej znakiem graficznym, a użytkując je, robią dobry PR firmie i bardziej lub mniej świadomie reklamują ją wśród kolejnych potencjalnych klientów.

Zanim jednak firma osiągnie taki poziom rozwoju, musi wcześniej zbudować świadomość swojej marki wśród konsumentów i sprawić, by ci ją polubili. Warto pamiętać, że nawet skuteczna reklama nie zawsze pozwala na nawiązanie trwałej więzi z klientem. W przypadku mało znanych sklepów internetowych większość klientów dokonuje jednorazowych zakupów i nigdy więcej na stronę sklepu nie powraca. Tylko wyróżnienie się wśród konkurencji i stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej, która pozwoli klientom zapamiętać markę, jej logo, nazwę oraz adres strony www może pomóc w nawiązaniu relacji z klientami powracającymi.

Pamiętaj o logo

Logo staje się wizytówką firmy na wiele, wiele lat. Dlatego już na etapie rozpoczęcia działalności warto zadbać o przemyślany i dobrze zaprojektowany znak graficzny firmujący markę. To on będzie pojawiać się na stronie internetowej, dokumentach firmowych i produktach firmy. Powinien więc być przyjemny w odbiorze wizualnym i łatwy do zapamiętania.

Niestety niektórzy przedsiębiorcy zaniedbują ten aspekt, zapominając, że wielu klientów patrzy na firmę przez pryzmat logo. To na jego podstawie bardziej lub mniej świadomie wyciąga wnioski na temat firmy oraz jej produktów. Ocenia jej profesjonalizm i skrupulatność.

Logo firmy pomaga w budowaniu świadomości marki wśród klientów. Warto zadbać o to, by już od początku prowadzonej działalności wysyłać w kierunku klientów spójny przekaz. Oznacza to, że logo za każdym razem, musi być identyczne. Nie ma tu miejsca na rozbieżności i odstępstwa od ustalonego znaku graficznego. Logo powinno umożliwiać szybkie rozpoznanie marki, oddawać osobowość firmy i budzić wiarygodność wśród klientów.

Spójna identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna to jednak znacznie więcej niż logo. Składa się na nią wiele różnych czynników. Wśród nich wymienić należy między innymi: kolorystykę, wygląd strony internetowej, odzież firmową pracowników, szatę graficzną materiałów promocyjnych i reklamowych, wygląd zewnętrzny budynku oraz wystrój siedziby firmy, a także produkty i projekt graficzny opakowań.

Spójna identyfikacja wizualna polega na stosowaniu w firmie jednolitych symboli oraz wzorców zachowań. Pomaga to w wyróżnieniu się sklepu internetowego na tle konkurencji i wykreowaniu wizerunku marki pośród konsumentów. Wpływa też pozytywnie na rozpoznawalność marki i nie pozwala pomylić jej z żadną inną obecną na rynku firmą. Wykreowanie pozytywnego wizerunku marki umożliwia nawiązanie trwałych i opartych na emocjonalnym przywiązaniu relacji z klientami, co z kolei jest najlepszym zaczynem do stworzenia grupy klientów powracających.

Opakowanie produktu a rozpoznawalność marki

W branży e-commerce ogromny wpływ na budowanie świadomości marki i jej rozpoznawalność w społeczeństwie ma odpowiednio zaprojektowane opakowanie. Nie trzeba inwestować w spersonalizowane kartony tekturowe. Wystarczy, że te zwykłe oklejone zostaną taśmą z nadrukiem, na którym umieszczone zostanie logo firmy. Na takiej taśmie może się znaleźć dowolna, wybrana przez sprzedawcę internetowego treść. Nie ma więc problemu, jeśli ten zechce zamiast logo lub obok niego zamieścić slogan reklamowy, lub adres strony www.

Taśmę z nadrukiem zamówić można u producenta opakowań, dostarczając wcześniej projekt nadruku. Niektórzy producenci wykonują taki projekt na zlecenie zamawiającego. W tym drugim przypadku wystarczy załączyć plik z logo, które będzie mogło zostać wykorzystane na nośniku taśmy.

Taśmy z nadrukiem mają wiele niedocenianych przez niektórych przedsiębiorców zalet. Nie tylko pozwalają właściwie zabezpieczyć paczkę przed przypadkowym otwarciem w trakcie transportu, ale zdecydowanie poprawiają jej estetykę, a co za tym idzie, wpływają na odbiór wizualny przez konsumentów. Są świadectwem profesjonalizmu firmy i dbałości o detale. Pozwalają klientom domyślić się, co znajduje się w środku, zanim jeszcze ci otworzą przesyłkę. Przede wszystkim jednak stanowią doskonały nośnik reklamowy, co pozwala dotrzeć do kolejnych klientów oraz pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, skąd już tylko krok do stworzenia grupy klientów powracających.

Budowanie świadomości marki w świecie e-commerce nie jest zagadnieniem łatwym. Jeśli jednak chcesz się dowiedzieć, jak można to robić za pomocą taśm z nadrukiem, zajrzyj na stronę https://opakowania24.eu/tasmy-z-wlasnym-nadrukiem.html.