Co to jest pozycjonowanie?

Jest to działanie, które ma na celu poprawienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google, zwiększenie zainteresowania stroną www = większa siła i rozpoznawalność marki. Ma to oczywiście niemały wpływ na wzrost sprzedaży.

 

Widoczność w internecie przekłada się bezpośrednio na zyski firmy. Jednak aby się dać znaleźć innym ludziom szukającym informacji musimy je podać na naszej stronie, w odpowiedniej formie. Unikalna budowa naszej strony głównej oraz odpowiednie tytuły podstron aby robot Google mógł je łatwo odnaleźć to podstawa. Do tego dorzucić należy inne opcje jakimi operuje branża SEO-marketingu.

Kolejność wyświetlanych stron w wyszukiwarce

Tu się zaczyna robić ciekawie, gdyż wyniki po wpisaniu zapytania pokazują nam na górze najpierw reklamy (AdWords Google) dopiero potem pojawiają się nam strony (10 pozycji), które algorytm Google uznał za najbardziej wartościowe. Jak osiągnąć tą magiczną dziesiątkę? Google postawiło na lokalizacje i tu jest ta furtka, którą większość firm działających regionalnie może wykorzystać, personalizując swoją działalność do danego obszaru.

Jak mamy firmę z siedzibą w małej miejscowości, a biuro w mieście? Należy się wtedy przetransferować do danego miasta jeśli zależy aby Google nas w nim odnajdowało. Po prostu w internecie podawać adres biura, nie głównej siedziby. Bo raczej mało osób wpisuje hasło: reklama Kolbuszowa, w Planerze słów kluczowych dowiemy się, że fraza posiada 10 wyszukań miesięcznie. Nastawmy się raczej na większe miasto: reklama Rzeszów – 170. Jest różnica, prawda?

Popularność strony internetowej

Czyli, jak często jest odwiedzana przez użytkowników. Dodatni wpływ na to ma obecność w social media (Facebook twitter). Budując swój profil stajemy się bardziej wiarygodni. Liczy się też ilość stron internetowych, na których są umieszczone odnośniki do naszej oraz jakość tych stron pod względem liczby odwiedzających, popularności czy zawartości. Do tego treści na stronie, powinny być wartościowe. Raczej nikt się nie będzie zachwycał i czytał z zaciekawieniem kolejną „laną wodę”. Podsuńmy raczej pomysł na rozwiązanie problemu (dotyczącego naszej branży oczywiście), to pokaże, że znamy się na rzeczy.

Dobrze zbudowana strona internetowa ładująca się szybko, bez lagowania, z ładną grafiką (oczywiście dotyczącą tematu) to obecnie podstawa. Ale można też ułatwić poruszanie się poprzez podstrony botom (tym od Google) wklejając linkowanie wewnętrzne oraz odpowiednio nazywając podstorny czy kategorie. Pomoże nam w tym również opytmalizacja kodu HTML i obecność słów kluczowych w adresie URL.

Seo

Zespół działań mających na celu wypromowanie strony aby znalazła się na pierwszych stronach w wyszukiwarce internetowej. SEO robi wszystko aby poprawić każdy element mogący mieć wpływ na wyniki wyszukiwania. Czyli wspomniane wcześniej funkcjonowanie strony internetowej, jakość treści oraz popularność wśród ludzi. Funkcjonalność osiąga się poprzez optymalizację strony www. Ponadto zdobywanie linków z innych stron, blogów, forów. Jeśli mamy wartościowe treści na stronie inni chętnie nas polecą

Raz osiągnięta pozycja nie zostaje nam na zawsze przypisana, ponadto zasady jej zdobycia cały czas się zmieniają (polityka Google) dlatego trzeba być na bieżąco w tym temacie. Również systematyczność, to główne klucze do osiągnięcia sukcesu. Pozostaje jeszcze pewien procent niewiadomej, gdzie mimo wszystko nie powiedzie się nam. Gwarancji nie mamy 100% bo zasady funkcjonowania algorytmu są niejawne, a wszystkie działania SEO to metoda prób i błędów oraz obserwacji.

 Artykuł pomogła zredagować firma – agencja reklamowa BirdCode

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.