„Nie mam czasu na ćwiczenia!” – jak się odchudzać za pomocą zmian w diecie?

Dietetycy, trenerzy i sportowcy przekonują, że aby schudnąć trzeba wdrożyć aktywność fizyczną w swój styl życia. Nie obejdzie się również bez zmian nawyków żywieniowych – na stałe. Czy da się jednak zgubić nadprogramowe kilogramy, gdy nawał obowiązków nie pozwala na regularne uprawianie sportu? Sprawdźmy!

 

Aktywność fizyczna – niekoniecznie sporty ekstremalne

Większość z nas na myśl o sporcie od razu wyobraża sobie codzienne treningi. Czasochłonne, kosztowne, wyczerpujące. Ta jedna myśl sprawia, że część osób rezygnuje zanim podejmie próbę wkomponowania aktywności fizycznej w swój styl życia. Musimy jednak wiedzieć, że do wyboru mamy ogrom sportów. Do odchudzania nie potrzeba od razu rzucać się w aktywność ekstremalną. Nie muszą to być nawet codzienne treningi, a wręcz nie powinno się stawiać na taką intensywność na samym początku przygody ze sportem.

Kluczową rolę w odchudzaniu odgrywa zmiana nawyków żywieniowych. Aktywność fizyczna ma być pomocą. Dzięki uprawianiu wybranego sportu można szybciej osiągnąć wymarzony cel, ale i poza zgubieniem zbędnych kilogramów wypracować bardzo estetyczną sylwetkę. Za sport trzeba się jednak brać z głową i najlepiej pod okiem doświadczonego trenera.

Zalecenia podejmowania aktywności fizycznej dotyczą jednak głównie tego, by w ogóle się ruszać. Urządzać sobie spacery, wybierać schody zamiast windy, rower zamiast komunikacji miejskiej, wtedy gdy jest to możliwe. Teoretycznie to niewiele, lecz w dłuższej perspektywie bardzo dużo dla ciała.

Zmiana nawyków żywieniowych – porządki w kuchni

Zmiany nawyków żywieniowych to podstawa każdej diety redukcyjnej. Muszą być one wprowadzone na stałe, a nie jedynie na chwilę. W innym przypadku czeka nas znienawidzony efekt jo-jo, osłabienie motywacji, wzrost frustracji i nierówna walka z przeciwnikiem – nadprogramowymi kilogramami.

Zmianę nawyków warto rozpocząć od porządków w kuchni – tych dotyczących żywności. W lodówce i szafkach nie powinny znajdować się produkty przetworzone, obfitujące w cukier, sztuczne słodziki, chemiczne dodatki, które mają zastępować jakiś smak czy zapach. Wykluczamy zatem gazowane i słodzone napoje. Do tego obowiązkowo należy zrezygnować z fast foodów, dań gotowych, które nie mają nic wspólnego z wartościowymi składnikami.

Takie porządki szybko okazują się mieć odzwierciedlenie w coraz szczuplejszej sylwetce, choć to dopiero początek drogi do celu.

Naturalne, ze sprawdzonych źródeł

Wolne miejsce w szafkach kuchennych i w lodówce można zapełnić zdrowymi produktami, naturalnymi, pochodzącymi ze sprawdzonych źródeł. Nie trzeba rezygnować z ulubionych przekąsek, ale należy decydować się na zdrowe i wartościowe zamienniki. Słodkości mogą przybrać formę suszonych owoców – należy zwracać uwagę na to, czy są dodatkowo dosładzane bądź smażone. Te najzdrowsze zaoferują specjalistyczne sklepy ze zdrową żywnością, jak SklepAgnex.pl.

Słodycz można uzyskać korzystając z naturalnych, świeżo wyciskanych soków. Do tego smoothie lub koktajli, które dostępne są w coraz to ciekawszych smakach. Zamiast cukru białego warto postawić na miód, ksylitol lub syrop daktylowy. Miłośnicy smaków słonych mogą zaś przebierać pośród przypraw z całego świata, za pomocą których da się uzyskać wyjątkowe walory przyrządzanych potraw.

Powyższe wskazówki dotyczą podstawowych działań, jakie należy podejmować w celu zrzucenia zbędnych kilogramów. Jak widać nie potrzeba uprawiać ekstremalnego sportu ani nie są wymagane codzienne treningi, by skutecznie się odchudzać. Łatwe do wdrożenia zmiany w jadłospisie to już wiele, a brak czasu na ćwiczenia przestaje być wymówką!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.