Zdrowe przekąski – co warto mieć przy sobie w ciągu dnia?

Większość z nas nie może powstrzymać się od podjadania między posiłkami. Zdecydowana większość wybiera przekąski, które zawierają głównie puste kalorie. Efekt jest taki, że mamy problemy trawienne i nadwagę. Jeśli więc nie możemy powstrzymać się od podjadania, postawmy na przekąski, które będą zdrowe. Do wyboru mamy naprawdę wartościowych produktów, którymi możemy zastąpić niezdrowe batoniki lub chipsy. Do tego przygotowując w domu zdrowe przekąski niejako przy okazji dostarczymy organizmowi cennych składników.

Warzywa i owoce

Pyszne i zdrowe chipsy z warzyw (na przykład z buraka lub marchewki) można już kupić w wielu dużych sklepach, można też przygotować je samemu. Dla amatorów słodkich smaków też znajdą się zdrowe przekąski: bez problemów kupimy chipsy z bananów lub jabłek. Owocowe i warzywne chipsy powstają bez dodatku utwardzonego oleju palmowego, są również mniej kaloryczne. Do przygotowania zdrowych chipsów marchewkowych potrzebujemy pół kilograma marchewki, łyżki oliwy, szczypty soli i słodkiej oraz ostrej papryki. Marchewką kroimy w cienkie plasterki, mieszamy z oliwą i przyprawami, rozkładamy na blasze do pieczenia. Pieczemy najpierw w temperaturze 150 stopni przez 40 minut, a następnie w 170 stopniach jeszcze przez 20 minut.

Smoothie

Kolorowe koktajle z zmiksowanych warzyw lub owoców z wodą, kefirem lub jogurtem wśród zdrowych przekąsek są prawdziwym hitem. Piją je zarówno osoby, dla których zdrowy styl życia jest niezwykle istotny, a także osoby, które dbają o linię. Smoothie jest w stu procentach naturalny, ma bardzo niewiele kalorii, jest niedrogi. Zmiksowane warzywa czy owoce to prawdziwa bomba witaminowa, która jeszcze daje na długo uczucie sytości. Smoothie jest tak bardzo dzisiaj popularne, że kupimy je w każdej niemal restauracji lub kawiarni. Nie są one jednak w tych lokalach tanie, zdecydowanie taniej będzie kosztował nas koktajl przygotowany w domu; do tego będziemy mogli użyć do niego owoców lub warzyw, które są naszymi ulubionymi. Jeśli chcemy zabierać ze sobą pyszne owocowo-warzywne koktajle na siłownię, do pracy czy do szkoły, warto zainwestować w zakup tak zwanego smoothie maker. Blender butelkowy jest lekki, prosty w obsłudze, a kubek pasuje do uchwytu w samochodzie.

Surowe warzywa z sosem

Pokrojone w słupki surowe warzywa oraz sos sprawdzą się jako zdrowe przekąski podczas czytania książki czy oglądania filmu. Możemy wybrać swoje ulubione warzywa, na przykład marchewkę czy ogórek Doskonale sprawdza się również seler naciowy. Podajemy je w towarzystwie sosu pomidorowego czy czosnkowego.

Pomysłów na zdrowe przekąski jest zdecydowanie więcej. Pyszną zdrową przekąską, która sprawdzi się również na drugie śniadanie do pracy czy do szkoły są owsiane naleśniki. Przygotowujemy je tak samo jak zwykłe naleśniki, ale mąkę pszenną zastępujemy owsianą. Podajmy je z dodatkiem świeżych owoców. Pomiędzy posiłkami możemy także chrupać pestki dyni lub słonecznika albo orzechy. Jeśli mamy ochotę na czekoladę, wybierzmy gorzką. Możemy zjeść dwie kostki.

Artykuł został przygotowany przy współpracy z zakreconysloik.com.pl

Warning: file_get_contents(https://graph.facebook.com/v2.2/?id=http%3A%2F%2Fwww.kobiecybialystok.pl%2Fzdrowe-przekaski-co-warto-miec-przy-sobie-w-ciagu-dnia%2F): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /kobiecybialystok/wp-content/themes/ideaweb/template-parts/social-media.php on line 14

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.