Jak wybrać odpowiedni kontener na gruz po remoncie?

Z roku na rok coraz popularniejsze staje się w Białymstoku wypożyczanie kontenerów na gruz. Dzięki specjalnym pojemnikom możemy bardzo szybko uprzątnąć mieszkanie po remoncie lub pozbyć się odpadów po pracach rozbiórkowych.

Kontenery na odpady budowlane przydają się w wielu różnych sytuacjach. Dostępne są w każdym mieście, również w Białymstoku a ich zamawianie jest szybkie i proste, ponieważ wszystko można wykonać za pomocą formularza na stronie internetowej.

Jakie są typy kontenerów na gruz budowlany?

Zamawiając kontenery na gruz w Białymstoku, możemy wybierać spośród wielu typów takich pojemników. Niektóre z nich przeznaczone są do składowania gruzu czystego, natomiast inne do gruzu mieszanego, śmieci wielkogabarytowych oraz innych odpadów takich jak styropian czy wełna mineralna.

Firmy zajmujące się wywozem gruzu oferują również worki typu Big-Bag, ale jest to przeznaczone tylko dla niewielkich ilości odpadów. Możemy także zdecydować się na kontenery, które służą do wywożenia odpadów specjalnych, czyli takich, które są niebezpieczne dla środowiska i zdrowia człowieka. Należą do nich między innymi azbest i papa, których często trzeba się pozbyć podczas wymiany dachu.

Zazwyczaj na stronie internetowej możemy znaleźć konkretne typy kontenerów, które w opisie mają przedstawione informacje dotyczące tego, do jakich celów można ich użyć. W ten sposób złożenie zamówienia na konkretny rodzaj pojemnika jest bardzo szybkie i proste.

W jaki sposób dopasować wielkość kontenera na odpady budowlane?

Kiedy już zdecydujemy o tym, jaki typ kontenera będzie nam potrzebny to następnie musimy zastanowić się nad jego wielkością. Najlepiej jest w tym celu określić mniej więcej, ile spodziewamy się gruzu budowlanego oraz innych odpadów, a także pozostałych śmieci.

Najmniejszy pojemnik ma pojemność około 1 m sześciennego, natomiast te największe, które zamawiane są na bardzo duże place budowy, mają nawet 36 m sześciennych pojemności. Najczęściej dla osób remontujących mieszkanie czy dom jednorodzinny w zupełności wystarcza kontener na gruz posiadający pojemność od 5 do 7 m sześciennych.

Dla wielu wypożyczających istotny jest również koszt takiej usługi. Cena wynajmu zależy od lokalizacji podstawienia kontenera, jego pojemności oraz odpadów, które będą składowane. Najczęściej jednak jest to koszt w granicach od 200 do 400 zł. Czas na napełnienie pojemnika wynosi około 5 dni, ale za niewielką dodatkową opłatą można go przedłużyć o kolejną dobę czy nawet kilka dni.