Jak urządzić domowe biuro?

W obecnych czasach, kiedy sporo osób nadal pracuje z domu, niezwykle ważne jest odpowiednie zaaranżowanie przestrzeni. I nie chodzi tu tylko o ergonomię, ale także estetykę. Istotne jest w końcu, aby podczas wideokonferencji wnętrze naszego domu nie dawało nam powodu do wstydu. W jaki sposób możemy więc wykorzystać naszą domową przestrzeń, aby z przyjemnością spędzać tu czas nie tylko po pracy, ale także w jej trakcie?

Biurko – najważniejszy mebel podczas home office

Wyposażanie swojego domowego biura należy rozpocząć od odpowiedniego biurka. Jest ono o tyle ważne, że muszą się na nim zmieścić nie tylko wszystkie niezbędne do pracy sprzęty, ale także okazjonalnie talerz zupy i kubek kawy. Powinno być ono więc odpowiednio pojemne, ale jednocześnie nie za duże – wszystko musi być w zasięgu ręki. Na krótkie dystanse możemy co prawda „podjechać” fotelem, ale nie jest to komfortowe na dłuższą metę. Warto więc zainteresować się modelami z wbudowanymi półkami. Pozwalają one na maksymalne wykorzystanie przestrzeni przy jednoczesnym skróceniu dystansu do wszystkich najważniejszych przyborów. Dobrym przykładem takiego mebla jest biurko komputerowe w stylu loftowym. Oprócz niezaprzeczalnej funkcjonalności charakteryzuje się również nietuzinkowym, surowym designem, który przyciąga uwagę. Połączenie drewna z metalowymi elementami idealnie sprawdzi się w industrialnym (i nie tylko) wnętrzu.

Jakie krzesło do domowego biura?

Kiedy już jest przy czym siedzieć, należy zastanowić się, na czym można to robić. Podczas pracy spędzamy przy biurkach zazwyczaj minimum osiem godzin dziennie. W czasie wolnym często to się nie zmienia. Należy więc wybrać takie siedziska, aby po całym dniu nie bolały nas plecy ani inne części ciała. Najlepszym wyborem są fotele obrotowe. Odpowiednio wyprofilowane, wykonane z przyjemnych materiałów, z regulowaną wysokością siedzenia pozwalają na komfortowe przetrwanie dnia. Dobrym wyborem jest na przykład biurowy fotel obrotowy SVEIN. Przyjemny w dotyku welur jest wytrzymały, a mechanizm regulacyjny odporny na częstą zmianę ustawień. Model ten spełni oczekiwania każdego pracownika. Co więcej, fotel ten można kupić w kilku wersjach kolorystycznych, które bez problemu dopasujemy do naszego gustu. A po skończonej pracy, można przenieść go do pokoju dziennego i wygodnie oglądać telewizję.

Półki i regały – idealne tło podczas wideokonferencji

W zależności od tego, jakie prace wykonujemy z domu, możemy potrzebować mniej lub więcej miejsca na przybory. Teczki, arkusze, długopisy i zakreślacze teoretycznie nie zajmują dużo przestrzeni, ale mogą tworzyć wrażenie bałaganu. Aby tego uniknąć, należy pomyśleć o zainstalowaniu półek na ścianach gabinetu. Wtedy wszelkie najważniejsze przedmioty możemy mieć na wyciągnięcie ręki. Jeśli jednak potrzebujemy większej ilości miejsca, warto rozejrzeć się za odpowiednimi regałami. Na nich zmieszczą się nie tylko nasze służbowe dokumenty, ale także książki, które chętnie zaprezentujemy światu podczas następnej wideorozmowy. Półka na książki w stylu industrialnym idealnie sprawdzi się jako tło podczas rozmowy.

Czy warto inwestować w dywan do domowego biura?

Może się wydawać, że w domowym biurze ważne jest tylko to, co znajduje się od pasa w górę. Zazwyczaj kamerka internetowa nie obejmuje większego zakresu przestrzeni. Jeśli jednak pracujemy z domu, ważne jest nie tylko to, co widać, ale przede wszystkim nasz komfort. Dlaczego więc mamy sobie odmawiać przyjemności, jaką dają dywany na podłodze? Kojarzą się nam przede wszystkim z salonem, ale kiedy od długiego przebywania w pozycji siedzącej zaczynają nam cierpnąć stopy, przyjemnie jest oprzeć je bose na miękkim dywanie. Sam kolor i styl ma tu drugorzędne znaczenie. Znacznie istotniejsza jest długość włosia. Te z krótkimi włóknami są łatwiejsze w utrzymaniu w czystości, a jednocześnie dają komfort podeszwom naszych stóp.

Praca z domu to wyzwanie, któremu można podołać wyłącznie odpowiednio się przygotowując. Dzięki dużemu wyborowi mebli, w naszym sklepie EMWO Meble każdy znajdzie idealne rozwiązanie dla siebie.