Ćwiczenia z wykorzystaniem taśm fitness

Ze względu na panującą sytuację na świecie, siłownie często są zamykane. Powoduje to dość znaczną przerwę w drodze do wymarzonej sylwetki. Zaopatrzenie się w gumy oporowe do ćwiczeń, sprawi, że będziemy w stanie trenować całe swoje ciało, o jakiej porze chcemy i gdzie chcemy. Taśmy fitness są bardzo tanim rozwiązaniem. Idealnie sprawdzą się dla początkujących, jak i doświadczonych sportowców.

Trening z gumami oporowymi, czy warto?

Efektywny trening — taśmy oporowe do ćwiczeń zapewniają nam ciągłe napięcie mięśnia, co daje mu dużo bodźców do wzrostu.

Oszczędność miejsca — cechą, jak i zaletą tych akcesoriów jest to, że do treningu potrzebujemy jednie kilku metrów kwadratowych. Gumy możemy też spakować do plecaka i zabrać ze sobą w podróż.

Komfort psychiczny — przede wszystkim możemy trenować, o jakiej godzinie tylko chcemy. Będziemy mieć większą koncentrację na treningu, ponieważ nie ma tylu czynników zewnętrznych co na publicznych siłowniach.

Oszczędność czasu — stanie w korkach, czekanie w kolejce do naszej ulubionej maszyny, może być irytujące, jak i tracimy czas, który możemy poświęcić na rozgrzewkę, oraz dłuższą regenerację po treningu.

Dodatkowy sprzęt — gumy są świetnym uzupełnieniem treningu aerobowego, czy też będą pomocne po treningu siłowym, żeby uniknąć na następny dzień zakwasów.

Wszystkie ćwiczenia możemy znaleźć w serwisie YouTube. Pamiętajmy, aby skupić się na dokładnym ich wykonywaniu, ponieważ tylko taki trening przyniesie wymierne korzyści.

Jakie taśmy wyróżniamy?

Na rynku mamy do wyboru, bardzo dużą ilość taśm fitness. Powinniśmy się kierować indywidualnymi możliwościami o dobrać gumy w takich sposób, żebyśmy byli w stanie wykonać pełnoprawny trening. Wyróżniamy kilka kategorii:

Mini band — krótkie taśmy fitness, które mają zamknięty obwód. Często używane do trenowania konkretnej partii ciała, czy też do ćwiczeń rehabilitacyjnych.

Power band — dużo dłuższa taśma, dzięki której zrobimy trening całe ciała. Sprawdza się jako uzupełnienie treningu siłowego. Możemy też jej użyć jako gumy do podciągania.

Gumy oporowe — tutaj mamy taśmy o otwartym obwodzie, idealnie nadają się do rozgrzewki, czy też ćwiczeń relaksacyjnych.

Najlepsze ćwiczenia z gumami — przykładowe ćwiczenia

Przysiad

Zamocuj gumę powyżej linii kolan, rozstaw nogi na szerokość bioder i wykonuj przysiady, wypychając kolana do zewnątrz, rozciągając przy tym gumę. Tutaj najlepszą opcją będzie guma mini band.

Pompki

Trochę trudniejsze zadanie. Musimy założyć naszą gumę na plecy, po czym złapać ją obiema dłońmi ustawionymi troszkę szerzej niż szerokość naszych barków. Posiadanie gumy power band jest tutaj wskazane.

Wiosłowanie

Stań obiema nogami na gumie power band, złap ją obiema rękami, pochyl delikatnie tułów do przodu, ugnij kolana, które powinny być ustawione szerzej, niż szerokość barków. Przyciągając gumę do momentu, aż łokcie wyjdą poza obrys tułowia.

Nie warto rezygnować z treningu siłowego, jednak jeśli nie mamy opcji treningu na ciężarach, gumy są najlepszym rozwiązanie. Używanie ich w charakterze dodatkowego sprzętu do ćwiczeń może nam posłużyć jako gumy do podciągania lub po prostu trening mięśni głębokich.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.