Jakie sprawy urzędowe można załatwić przez Internet, w pandemii i nie tylko? Bezpłatne szkolenia online

Jeśli interesuje Cię jakie sprawy urzędowe obecnie można załatwić bezpiecznie, bez konieczności wychodzenia z domu? Jak zapisać się do lekarza, bez wyczekiwania w długiej kolejce do rejestracji? Jak znaleźć obowiązujące akty prawne i pozyskać informacje dotyczące prawa lokalnego? W jaki sposób bezpiecznie korzystać z zasobów Internetu, by nie zostać ofiarą przestępstw internetowych i chronić swoją prywatność? Zapisz się na szkolenie, które pomoże w odpowiedzi na powyższe pytania.

Aktualna sytuacja epidemiczna spowodowała znaczący wzrost zainteresowania e-Usługami publicznymi. Szczególnie popularne stało się załatwianie spraw urzędowych przy wykorzystaniu Internetu, i co ciekawe wiele instytucji publicznych odpowiedziało na aktualne potrzeby i udostępniło mieszkańcom narzędzia do takiej komunikacji.

Obecnie coraz więcej spraw można załatwić praktycznie nie wychodząc z domu. Niestety, w dalszym ciągu wiele osób nie wie, jakie narzędzia zostały przekazane w użytkowanie mieszkańcom i w jaki sposób skutecznie z nich korzystać.

Reagując na tę potrzebę, Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego przygotował szkolenie „E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie”, którego tematyka obejmuje wskazane zagadnienia.

Ile kosztuje szkolenie i kto może w nim uczestniczyć?

Szkolenie jest całkowicie bezpłatne i realizowane jest w ramach projektu „Cyfrowe Podlaskie”. Uczestniczyć może w nim każdy pełnoletni mieszkaniec województwa podlaskiego.

Ile trwa szkolenie „E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie”?

Całość trwa 8 godzin lekcyjnych i realizowane jest w dobie pandemii, w formie 2 zdalnych sesji, w terminach dogodnych dla uczestników: rano, po południu, ew. w weekendy.

Zapisy na szkolenia prowadzone są poprzez stronę internetową https://cyfrowepodlaskie.wrotapodlasia.pl/

Zagadnienia – o czym dowiesz się na szkoleniu „E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie”?

  1. Jak znaleźć akty prawne i wzory dokumentów administracji publicznej?
  2. Gdzie szukać aktów prawa miejscowego i co to jest BIP?
  3. Gdzie szukać informacji o usługach administracji publicznej? Jakie portale umożliwiają świadczenie usług administracji publicznej drogą elektroniczną (na poziomie kraju, regionu i gminy)?
  4. Jakie sprawy w urzędach można zrealizować drogą elektroniczną?
  5. Jak wysłać pismo do urzędu?
  6. Jak podpisywać dokumenty? Podpisać dokument Worda, xls , czy skan? Jakie elementy powinno zawierać pismo podpisywane podpisem elektronicznym?
  7. Jak sprawdzić poprawność podpisu elektronicznego?
  8. Co to jest kwalifikowany podpis elektroniczny i kiedy jest niezbędny?
  9. Co to jest Profil Zaufany i jak go uzyskać?
  10. Co to jest Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) i jak z niej korzystać? Jak i gdzie znaleźć adres ESP?
  11. Skąd wiadomo, czy i kiedy pismo zostało do urzędu dostarczone, co oznaczają tajemnicze skróty UPO, UPP, UPD?
  12. Czy i jak można śledzić przebieg sprawy?
  13. Jak zarejestrować się do lekarza przez Internet?
  14. Jakie są zasady bezpiecznego korzystania z Internetu (w komputerze, smartfonie)?
  15. Przypadki nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa i ich konsekwencje.
  16. Dlaczego i w jaki sposób chronić prywatność  w Internecie?
  17. Dlaczego i w jaki sposób unikać mowy nienawiści?

Zapraszamy do zapisów!

Pozostałe szkolenia realizowane w ramach projektu „Cyfrowe Podlaskie”

  • Social Media
  • Hobby i rozwój osobisty online
  • Podstawy obsługi komputera i Internetu od postaw

Projekt „Cyfrowe Podlaskie” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Projekt prowadzony jest przez Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, zaś bezpośrednim realizatorem szkoleń jest firma Open Education Group sp. z o.o.

Wartość projektu wynosi 1 mln zł, a dofinansowanie ze środków unijnych to prawie 826,5 tys. zł.