Kalendarze książkowe – zastosowanie w biznesie


Planning work in the calendar

Wiele istotnych informacji może umknąć w toku działań biznesowych. Nic więc dziwnego, że jednym z nieodłącznych towarzyszy ludzi prowadzących takie działania jest kalendarz książkowy. Wynika to z ilości ciekawych zastosowań, którymi może się poszczycić, a które wyraźnie usprawniają pracę. Co więcej, podkreśla przynależność do określonej grupy i akcentuje przywiązanie do konkretnej idei. Jak wykorzystuje się taki kalendarz i czym kierować się przy zakupie?

Kalendarz usprawnia pracę – zastosowanie w świecie biznesu

Planowanie zadań jest chlebem powszednim w biznesie. Od właściwego rozplanowania działań zależy powodzenie realizowanych operacji. Kalendarz jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi, którzy stawiają sobie rozmaite wyzwania. Łatwiej wykonywać powierzone zadania, odhaczając krok po kroku ich części składowe. Kalendarz informuje również o ważnych z punktu widzenia jego właściciela wydarzeniach. O ważnych spotkaniach z kontrahentami lub konferencjach organizowanych przez organizację, trudniej zapomnieć, jeśli są zaznaczone w agendzie. Służy ona również do zapisywania spontanicznych pomysłów, których realizacja może przysłużyć się firmie. Przeprowadzanie burzy mózgów rzadko jest czymś zaplanowanym, a dobre koncepcje potrafią pojawić się w najmniej oczekiwanym momencie. Warto je wszystkie zapisywać, aby na spokojnie do nich później wrócić. Temu właśnie służą kalendarze książkowe.

Numery telefonów współpracowników, szefa i klientów warto sobie zapisywać. Wykorzystanie w tym celu kalendarza jest strzałem w dziesiątkę, ponieważ pozwala oddzielić kontakty zawodowe od prywatnych. Pozwala to zachować równowagę między sprawami zawodowymi a prywatnymi. Dobry notatnik do zapisywania informacji sprzyja również planowaniu działań e-marketingowych. Ułatwia to prowadzenia kont firmowych na social mediach, takich jak Facebook czy Instagram. Przypomina bowiem o konieczności publikowania kontentu na mediach społecznościowych w określonych porach dnia i tygodnia. Biznes opiera się także na wizerunku. Zapisywania informacji w kalendarzu sprawia pozytywne wrażenie na kliencie. Osoba notująca jest postrzegana jako kompetentna i znająca się na rzeczy. Na sam koniec warto dodać, że wykorzystywanie takiego gadżetu buduje świadomość marki i więź między pracownikami tej samej organizacji.

Czym kierować się przy zakupie kalendarza firmowego?

W trakcie zakupu kalendarza firmowego warto kierować się pewnymi czynnikami. Ostatecznie chodzi o komfort użytkowania i użyteczność gadżetu.

  • Ekologia. Jest to jeden z głównych trendów na rynku i często czynnik decydujący o zakupie danego produktu. Niejeden producent kalendarzy firmowych oferuje rozwiązania w pełni ekologiczne. Uwzględniają one wykorzystanie surowców przyjaznych środowisku naturalnemu i pochodzących z recyklingu.
  • Personalizacja. Kalendarze firmowe często dysponują personalizowaną okładką firmową, która buduje świadomość marki i poczucie jedności w ramach organizacji. Taka agenda na ogół cechuje się logo firmy na okładce.
  • Kalendarium. Układ kalendarza ma znaczenie. W przypadku, gdy firma organizuje wiele eventów, a spotkań biznesowych jest bez liku, potrzeba obszernego kalendarza, w którym można zapisać notatki. Na rynku dostępne są obszerne układy tygodniowe i miesięczne. Te ostatnie są szczególnie ważne, jeśli plany organizacyjne wybiegają o kilka miesięcy w przyszłość.
  • Kieszonka. Na rynku dostępne są również kalendarze zawierające wewnętrzną kieszonkę na wizytówkę, paragony i luźne karteczki. To idealne rozwiązanie na przechowywanie luźnych pomysłów w formie zapisanych karteczek.

Podsumowanie

Kalendarze książkowe są cennym gadżetem. Mają nieprzecenioną wartość użytkową i świat biznesu chętnie z nich korzysta. Służą notowaniu ważnych informacji, luźnych pomysłów, planowaniu poszczególnych przedsięwzięć i zapisywaniu numerów kontaktowych do klientów. Spełniają też funkcje marketingowe, ponieważ kreują świadomość marki i podkreślają więzi między pracownikami. Wybór agendy powinien być zależny od sposobu jej wykorzystania. Kupując produkt, warto zastanowić się, czy istotną rolę odgrywają ekologia, spersonalizowana okładka, objętość kalendarza i kieszonka. Dzięki świadomości istnienia tych cech można podjąć słuszną decyzję i wpłynąć na wzrost zadowolenia z zakupu.