5 technik pozyskiwania klientów w 2020 roku

Szukając skutecznych technik pozyskiwania klientów w 2020 roku warto zwrócić uwagę na pewne niezawodne sposoby, które niekoniecznie są znane od wczoraj i na pewno przy odpowiedniej optymalizacji są w stanie wygenerować satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe. Powiemy sobie również kilka słów na temat odpowiedniej selekcji kanałów sprzedażowych, które najbardziej będą odpowiadały profilowi prowadzonej przez nas działalności.

Skuteczne sposoby pozyskiwania klientów i generowania sprzedaży

Czytaj niniejszy artykuł miej na uwadze, iż nie wszystkie kanały sprzedażowe sprawdzą się w przypadku Twojego biznesu. Zanim zdecydujesz się zainwestować w jakąkolwiek reklamę warto wcześniej skonsultować się ze specjalistą, który pomoże Ci obrać właściwą drogę nie „przepalając” przy tym całego budżetu na mało zasadną kampanię. Niektóre z pomysłów reklamowych można odrzucić już na samym początku biorąc pod uwagę tylko same dane statystyczne i prostą matematykę. Przydają się więc konsultacje z ekspertem, który pomoże Ci wyeliminować tego rodzaju błędne działania.

1. Pozycjonowanie organiczne w wyszukiwarce Google

Większość przedsiębiorców zaczynając swoją przygodę z reklamą on-line myśli najpierw o pozycjonowaniu. Jak najbardziej może to być bardzo skuteczna forma dotarcia do klienta, ale w wielu przypadkach osiągnięcie wysokich pozycji na komercyjne frazy kluczowe jest po prostu mało realne. Zwłaszcza jeśli dysponujemy niewielkim budżetem. Pozycjonowanie w większości przypadków świetnie sprawdza się w przypadku biznesów działających lokalnie, ponieważ łatwiej jest osiągnąć satysfakcjonujące efekty przy umiarkowanie niskich kosztach. Powiedziałbym, że pozycjonowanie lokalne to po prostu „must have” dla większości firm działających w obrębie danej miejscowości. Podobnie jest w przypadku sklepów internetowych, których działanie w wyszukiwarce możemy rozszerzyć na pozycjonowanie produktowe, SEO dla artykułów oraz innych zasięgów contentowych.

2. Kampanie tekstowe w systemie Google Ads

Większość z nas kojarzy reklamy w formie linków sponsorowanych. Może zobaczyć je w wynikach wyszukiwania, na stronach partnerów Google i w całej sieci reklamowej giganta. Z mojego doświadczenia wynika, iż kampanie tekstowe najlepiej sprawdzają się w przypadku firm usługowych. Zasięg kierowania reklam możemy ustalać indywidualnie, nie koniecznie ograniczając się do odbiorców lokalnych. Patrząc na kampanie tekstowe, które od lat prowadzę dla moich klientów, mogę z pewnością stwierdzić, iż zdecydowana większość z nich przynosi satysfakcjonujące efekty. Wszystko oczywiście zależy od odpowiedniej optymalizacji, nad którą stale należy pracować.

3. Kampanie produktowe w „Zakupach Google”

Jeśli prowadzisz sklep internetowy to na pewno zainteresuje Cię właśnie ten segment reklamy w wyszukiwarce. Dzięki kampanii produktowej możemy wyświetlać miniatury naszych produktów w wynikach wyszukiwania wraz z krótkim opisem, ceną lub innymi atrybutami. Kampania produktowa najlepiej sprawdza się w przypadku sprzedaży produktów wysokomarżowych, lecz istnieją jeszcze inne wyjątki warte takiej inwestycji.

4. Reklama na Facebooku

W modelu facebookowej reklamy PPC (Pay Per Click) płacimy za każde kliknięcie w naszą reklamę. Moim zdaniem reklama na Facebooku świetnie nadaje się do zwrócenia uwagi potencjalnych klientów na nasze produkty lub usługi, budowanie świadomości marki, ale również bezpośrednią sprzedaż. Reklamę PPC na Facebooku wykorzystuję głównie do promocji darmowych ebooków, konsultacji, kuponów rabatowych czy też webinarów. Celem tego rodzaju kampanii jest zwykle pozyskanie leadów i stworzenie listy odbiorców. Może to być np. lista mailingowa powstała na skutek kampanii PPC z darmowym ebookiem. Posiadając już taką listę możemy później przejść do kolejnych kroków, mających na celu z utworzonej listy wydobyć osoby najbardziej zainteresowane zakupem produktu lub usługi.

5. Reklama na Instagramie

Coraz więcej osób przekonuje się do promocji swoich firm za pośrednictwem portalu Instagram. Jest to znany portal, na którym możemy założyć swoje darmowe konto i publikować swoje materiały (zdjęcia, filmiki). Z mojego doświadczenia Instagram to na prawdę jeszcze nie odkryte w Polsce źródło pozyskiwania dużej ilości klientów. Moi klienci często dziwią się gdy proponuje im tego rodzaju kampanię, jednak po aktywacji reklam równie szybko przekonują się do tego kanału sprzedażowego. Reklama na Instagramie świetnie sprawdza się w wielu biznesach z branż takich jak zdrowie, uroda, sport, ale nie tylko. Wszystko oczywiście zależy od wielu czynników, które warto sprawdzić przed „odpaleniem” kampanii. Warto jednak zwrócić uwagę na ten kanał sprzedażowy, ponieważ potrafi wygenerować na prawdę dobre wyniki.

Mam nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci wybrać najbardziej adekwatne kanały sprzedażowe dla Twojego biznesu. Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji kampanii lub po prostu chcesz skorzystać z konsultacji to zapraszam do kontaktu. Informacje kontaktowe znajdziesz poniżej.

Potrzebujesz strony internetowej?
Artykuł przygotował Jarosław Kozak – Zapytaj o konsultacje na seotrade.pl