Marketing w internecie

Tematem tekstu będzie marketing prowadzony w internecie. Jeżeli chodzi o definiowanie marketingu internetowego, mowa o marketingu, który jako medium używa strony www oraz oczywiście internetu.

Warto także zaznaczyć, że proces marketingowy to strategia, która musi być przemyślana w odpowiedni sposób. Można powiedzieć, że celem procesu marketingowego jest osiągnięcie długofalowych skutków. Naturalnie, aby tak się stało, nieodzowne jest dotarcie do możliwie dużej grupy odbiorców. Ważne jest także to, że marketing internetowy niesie za sobą wiele rozwiązań, oto niektóre z nich: pozycjonowanie stron, Google AdWords, mailing, remarketing, content marketing, video marketing oraz marketing wirusowy.

Biorąc pod uwagę to, że możliwości są różne, skupimy się na dwóch przykładach — pozycjonowanie stron oraz Google AdWords.

Informacje związane z pozycjonowaniem stron

Zacznijmy od pozycjonowania stron. Niemniej warto na wstępie podkreślić, że bez względu na metodę wszystko musi być odpowiednio zaplanowane i wdrożone. Marketing internetowy sam w sobie nie jest receptą na odniesienie sukcesu.

Jeżeli chodzi o pozycjonowanie, najprościej mówiąc, chodzi o działania mające za cel uzyskanie możliwie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Na pewno też trzeba wyraźnie zaznaczyć, że bez pozycjonowania trudno marzyć o sukcesie w internecie. W końcu wystarczy zastanowić się nad tym, jak wiele zapytań jest codziennie wprowadzanych. Co do zalet, jakie niesie pozycjonowanie, można powiedzieć choćby o nieograniczonej przestrzeni reklamowej, widoczności (tam, gdzie trzeba i wtedy, kiedy trzeba), zwiększeniu zaufania oraz niskich kosztach dotarcia do klienta.

Dobrze też podkreślić, że pozycjonowanie można wykonywać samodzielnie lub zatrudnić specjalistów. Jakie rozwiązanie jest lepsze? Tak naprawdę wszyscy muszą samodzielnie odpowiedzieć na to pytanie. Zajmowanie się pozycjonowaniem to nie tylko konieczność nabycia odpowiedniej wiedzy, to również poświęcenie sporej ilości czasu (co więcej, efekty pozycjonowania realne są po kilku tygodniach czy miesiącach).

Google AdWords — co wiemy?

W ten sposób dotarliśmy do Google AdWords. Należy zacząć od tego, że jest to system reklamowy Google. Jeżeli chodzi o szczegóły, jest to system reklamowy, który odnosi się do linków sponsorowanych. Dobrze też od razu dodać, że linki wyświetlają się również w ramach Google Adsense. Google Adsense to program partnerski.

Google AdWords to bezsprzecznie korzystne narzędzie promocji biorąc pod uwagę to, iż reklamodawca nie musi płacić za publikowanie reklamy. Reklamodawca płaci dopiero wtedy, kiedy się w reklamę kliknie. Można ująć to tak, iż płatność dotyczy potencjalnych klientów. Wypada też nawiązać do tego, że reklamy mogą być kierowane do użytkowników wyłącznie z konkretnych regionów. Takie działanie wskazane jest w sytuacji, kiedy mówimy o lokalnych punktach.

Na koniec jeszcze małe porównanie z pozycjonowaniem. Zgodnie z tym, co było powiedziane, efekty pozycjonowania możliwe są po kilku tygodniach czy miesiącach. Natomiast, jeżeli chodzi o działanie Google AdWords, efekt jest natychmiast!

Autor:
Autorem artykułu jest Agencja Interaktywna www.GreenWeb.pl – specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu internetowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.